Personlig träning

Personlig träning innebär att det är personligt anpassad träning. Det kan innebära att man gör det enskilt eller i mindre grupper.

Funktionell rörelseundersökning (FRU)
Har du en jämn rörlighet mellan höger och vänster sida? Kondition och styrka, stabilitet och rörlighet hänger ihop. Börjar du träna inför ett lopp eller liknande utan att först tagit reda på om du har obalans i kroppen eller nedsatt rörlighet i en eller flera kroppsdelar så är risken överhängande för att du blir skadad och inte får ut önskad effekt av träningen. Under en funktionell rörelseanalys så tar jag reda på vilken status din kropp är i och du får med dig ett program med övningar som du kan göra hemma för att utveckla dina svaga sidor. Analysen tar ca 60 minuter.

PT – timme – styrka
Personlig träning är oftast förknippat med gym. En PT-timme med mig kan antingen vara på ett av de gym jag samarbetar med eller utomhus. Upplägget beror på ditt mål med träningen och vad du vill bli bättre på. När vi kör utomhus så utnyttjar vi naturen och kroppen till största del. Passet kommer att vara fullt med funktionell styrka och inspiration för dig som känner att du kört fast i din styrketräning.

PT – timme – löpning
Vill du bli en bättre löpare? Eller behöver du bara hjälp att komma igång och hitta en rutin? Då kan jag hjälpa dig. Under en timme får du tips och råd samt coachning och så klart ett riktigt skönt och tufft löppass anpassat efter dig. Vi kan springa i skogen, i spåret eller på bana. Du väljer.

Tester
Jag kan hjälpa dig med en rad olika tester samt analys av resultatet.

Cykeltester
Konditionstest på cykel med mätning av puls och effekt. Testet utförs på en Wahoo Kickr och på din egen cykel. Jag mäter även  laktat/mjölksyra för att bestämma din uthållighet. Resultet blir värden på Aerob och Anaerob tröskel samt din maxpuls samt att du får dina personliga träningszoner. Analys av resultat ingår. Testerna går att kombinera med ett personligt träningsprogram på 16 veckor baserat på ditt resultat, din bakgrund och ambition
Boka här

– Löptester
Konditionstester på bana eller löpband. Jag mäter även laktat/mjölksyra för att bestämma uthållighet. Resultatet blir värden på din aeroba och anaeroba tröskel samt din maxpuls samt att du får dina personliga träningszoner. Testerna går att kombinera med ett personligt träningsprogram på 16 veckor baserat på ditt resultat, din bakgrund och ambition.

 

PT – timme i grupp – löpning eller styrka (utomhus)
Gå ihop med dina kompisar eller kollegor och köp en PT timme tillsammans. Boka 10 ggr och få den tionde gången gratis.
Kontakta oss för offert.

Inom Motio har vi även erbjudanden riktade till företag. Maila oss på kundtjanst@motio.se för vårt faktablad.